Uudised

Affinity sai kuue päevaga miljon uut kasutajat

10 november 2025

Möödunud nädalal teatas Affinity oma ärimudeli suurest muudatusest, nimelt kõik selle rakendused ühendati üheks platvormiks ja nood muutusid ühtlasi ka tasuta allalaaditavaks ja kasutatavaks.

„Üle miljoni loovisiku — disainerid, illustraatorid, fotograafid ja tudengid üle maaillma — on platvormiga liitunud,“ teatas Affinity kõneisik. Mullu omandas Canva platvorm Affinity, et laiendada oma toodete valikut ja siseneda professionaalse loome tarkvara turule. Adobe sai nende muudatusega seoses Canva näol endale tugeva konkurendi.

„Affinity tasuta tegemine on Canva asutamisest saati juurdunud uskumuse jätk – hea disain peaks olema kättesaadav kõigile," märkis Canva ja lisas, et platvormile jäävad alles ka valikulised tasulised funktsioonid — näiteks esmaklassiline sisu, koostöövõimalused ja tehisintellekti tööriistad — nood rahastavad pidevat uuendustegevust. "Selline lähenemine on toetanud Canva kasvu juba üle kümne aasta ning nüüd võimaldab see ka Affinity’l jääda tasuta tööriistaks, mis areneb aina edasi,“ teatas Canva.

Mis on Affinity?

Affinity on professionaalsete loometarkvarade komplekt, mille töötas välja Suurbritannia ettevõte Serif.
See koosneb kolmest peamisest programmist, mis on mõeldud graafilisteks töödeks:

  • Affinity Designer – vektorgraafika tööriist (sarnane Adobe Illustratorile): logode, illustratsioonide, ikoonide, UI/UX elementide jms loomiseks.
  • Affinity Photo – fototöötluse ja pildimanipulatsiooni tööriist (sarnane Adobe Photoshopile): saab töödelda RAW-faile, parandada pilte, teha keerukaid kihte, efekte jms.
  • Affinity Publisher – küljendustarkvara (sarnane Adobe InDesignile): kasutatakse raamatute, plakatite, ajakirjade ja trükiste kujundamiseks.

Kõik need kolm programmi on nüüd ühendatud üheks platvormiks nimega Affinity V2 (või uuem) ja alates Canva omandamisest (2024. aastal) on need tasuta saadaval kõigile kasutajatele. 

 

Enriika Vunk

uudised@eestifoto.ee