Uudised

Kuidas olla väikelinnas edukas fotograaf?

4 september 2019

Mitte kõik me ei ela suurlinnas - New Yorgis, Pariisis, Londonis või kasvõi Tallinnas. Suurlinnades on küll konkurents suur, kuid kordi suurem on ka võimaluste arv - kliente ja tööotsi on leida hulga lihtsam ja seda arvetatava töötasu eest. Ka väikelinnas saab olla edukas, kuid ilmselgelt on selleks vaja järgida mõnda lihtsat reeglit, mille loo autor Scott Choucino siinkohal välja toob.

Mis peamine - väikelinna fotograafina ei tohi sa kvaliteeti ega ka teenuse hinda alla lasta, muidu võid üsna pea avastada, et oled läbi põlenud!

 

Kulud: Väikelinnas on kulud ja samuti ka sissetulekud, teenuste hinnad madalamad, mis tähendab, et fotograafki peaks justkui soodsam olema? Tegelikult on see väär, kuidas väikelinna fotograafid oma hinna määravad, arvates, et nad ei suuda turul püsida sama hinda küsides, mis suurlinnas tegutsevad piltnikud. Väikelinnas on töid nagunii vähem kui suurlinnas, see tähendab, et sinu küsitav teenuse hind peaks arvestama lihtsa tõsiasjaga, et jääksid ettevõtjana ellu.

Tõde on kuskil vahepeal ja loo autor, fotograaf Scott Choucino soovitab väikelinna fotograafil määrata oma teenuse hind vaid õige pisut soodsam kui tal suurlinnas oleks. "Õige balanss on oluline, ise küsin fotosessiooni eest vaid niipalju vähem, kui palju maksab esimese klassi rongipilet Londonisse," avaldas Choucino, kes kolis Londonist väikelinna nimega Leicester.

Reisid: Kui elad väikelinnas, pead sa olema valmis reisima. Sa võid kaotada terve päeva sõites lähimasse suurlinna, et kliendiga tunnine kohtumine maha pidada. See on lihtne fakt ja õpi seda aega kasutama - sõida kohtumisele bussi-või rongiga ja kuula samal ajal muusikat, loe raamatut või valmista kohtumist ette.

"Ma elan nii väikeses linnas, et pole võimalik mööda tänavat jalutades tuttavatega kokku mitte põrgata, kuid kliente on mul samas piirkonnas vaid kaks!" tunnistas Choucino, kes peab töö tõttu sageli hotellides magama ja mööda maad reisima.

Töö kvaliteet: Kui sa ei ela suurlinnas, ei tähenda see, et su töö võib olla kehvem kui sealsetel fotograafidel! Su töö peab olema vähemalt sama hea, kui mõnel teisel sinuga samas hinnaklassis oleval fotograafil. Kui töö pole kvaliteetne ja oskused on väiksed, siis pole erilist vahet, kus asud, nagunii ei saa sa iialgi piisavalt tööd. Choucino toob siinkohal ilmeka näite: "Mulle meeldib fotograafia oskusi tasemetele paigutada - näiteks oletame, et su tase on 8, kuid sa toimetad väljaspool suurlinna - minu silmis tähendab see, et pead sama raha kättesaamiseks, mis aste madalamal olev suurlinna fotograaf, olema tasemel 9!" Lühidalt - väikelinnas pead sa olema parem! Pealegi, kui sa oled väga hea, ei huvita klienti su asukoht, nad palkavad su nagunii.

Kliendi vajadused: Kliendi vajaduste mõistmine on samuti üks edu võti. Sa pead järgima kindlaid tähtaegu, olema täpne ja kiire ning hakkama saama stressis kliendiga. Vahel tuleb sul teiste töid ümber teha või parandada. Choucino alustas teiste fotograafide tööde parandamistega - tuntud nimed, kes pildistasid suure kampaania heaks ja selle mingil põhjusel sobimatult tegid. "Lõpuks sai minust fotograaf, kellele esimesena helistati - algul tulid väikesed tööd ja siis järjest suuremad!" Suurte klientide ja kampaaniate jaoks ära karda rentida parim ja avaraim saadaolev fotostuudio.

Oma nišš: Spetsialiseeru! Sa pead olema fotograaf, kelle nimega seostub mingi kindel käekiri, stiil, nišš. Tee nii, et su töö paistaks teiste seas välja, oleks mingitmoodi eriline. See tagab sulle kindla tööotsa, kui just selles niššis fotograafi otsitakse. Vali midagi, mida sa armastad ja arene koos sellega. Sa saad elatist teenida üsna ükskõik millise žanriga, kuid sa pead olemas selles väga hea.

Sotsiaalne meedia: Kommertsfotograafia kuningas on Instagram. Vahet pole, millises maailmaotsas sa oled, Insagrami abil saad sa ühilduda õigete inimeste, klientide ja ka kunsti ostjatega, kes saadaks su muidu ukselävelt tagasi, kui sa just Londinist, Pariisist või New Yorgist pole. Investeeri oma aega Instagrami ja saada sealt välja sõnumeid, kellena sa nähtav olla tahad. Ole aktiivne! Võta sõna kommuunidesl, kus on inimesi, kellega soovid koostööd teha. Ole nähtav nii fotograafidele kui stilistidele, et inimesed teaksid, kes sa oled ja millist tööd sa teed.

Valmisolek: Fotograafias on oma aja planeerimine ja kiire valmisolek samuti väga oluline. Suurte kampaaniate jaoks soovitakse leida fotograaf kiirelt ja pilte kätte saada sageli juba järgmisel päeval. Fotomaailma tuntud nimed on nii lühikese etteteatamisega tavaliselt juba hõivatud ja siin avaneb sulle võimalus endale nime teha. See tähendab muidugi ka magamata ööd, kuniks töö on lõpule viidud. Kuid vastutasuks saad sa küsida piisavalt raha, et peale tööd paar päeva vabaks võtta ning lihtsalt vedeleda ja välja magada.

Hästivarustatud stuudio: See lihtsalt peab sul olema, et väikelinnas ellu jääda. Suurlinnades võid sa valida mitmete rendistuudiote vahel - neid on suuremaid ja väiksemaid, odavamaid ja kallimaid. Väikelinnas aga ei pruugi rendistuudiot ollagi. Seega peab see sul endal olema. Oluline on, et stuudio oleks hästi varustatud ja saaksid seal teha erinevaid töid, kaasa arvatud koolitusi.

Oled isegi väikelinna fotograaf - jaga oma nippe ka!

 

Originaalartikli leiad SIIT.

 

Enriika Vunk

uudised@eestifoto.ee